VELET - DOLANIRIM YAMACINDA ŞARKI SÖZLERİ
Yorgun, elimde
Çiçekler açar
Tutunca elimi ama yüzün neden hep
Solgun
Sorudan soruna kaç puan vereyim
Aklına
İlk soruyu ben sordum
En kısa yolu buydu
Kaçıncı aldanışım
Boşa kulaç atışlarım
Boşa mı çırpınışım
Beni boş çuvala sığdırışın
Kızıyorsun ama hoş mu?
Sıradan kalıplara sığmış senin ruhun
Ama
Mutlu eder seni benim sana
Aldırışım
Seni tek elimle gökyüzüne kaldırışım
Söylesene bize ne oldu
Yarımdan az mı bu
Sorumluluk bu benim için artık
Gül olur mu?
Doğrunun yanlışı zalimin sevgisi
İki kere iki dört
Yangınım bitti benim ateşine beni al
Rutinimiz aynı bana saygı ver sevgi al
İyileştirdi beni samimiyetin
Sana dair her şey senin kokun bile medikal
Gönül bağladı iki göz odada
İki göz arıyordum ne ara ağlarım iki satıra
Bir amacım yok, yamacında dolanıyorum ara sıra
Kıta Kıta Analiz:
1. Kıta:
-
"Yorgun, elimde / Çiçekler açar / Tutunca elimi ama yüzün neden hep / Solgun"
- Bu dizede, yorgunluk ve çiçeklerin açması gibi iki zıt öğe yer alıyor. Burada bir duygusal çelişki var: Elinde çiçekler olsa da, yüzün solgun. Bu, ilişkinin başlangıcındaki umutla bitişi arasındaki farkı vurgular.
- Duygusal Yük: Hüzün, melankoli.
-
"Sorudan soruna kaç puan vereyim / Aklına / İlk soruyu ben sordum"
- Burada, bir ilişki içinde sürekli olarak sorgulama, tartışma veya değerlendirme üzerine bir vurgu yapılır. "İlk soruyu ben sordum" ifadesi, ilişkideki ilk adımı atan ve dolayısıyla gücün de kendisinde olduğunu ima ediyor.
- Duygusal Yük: Sorgulama, yönlendirme.
2. Kıta:
-
"En kısa yolu buydu / Kaçıncı aldanışım / Boşa kulaç atışlarım / Boşa mı çırpınışım"
- Burada, bir tür pişmanlık ve yenilgi duygusu bulunuyor. "Boşa kulaç atmak" ve "boşa çırpınmak", çabaların sonuçsuz kalmasını ve bu çabaların anlamsızlığını ifade eder.
- Duygusal Yük: Umutsuzluk, kırıklık.
-
"Beni boş çuvala sığdırışın / Kızıyorsun ama hoş mu?"
- Bu satırda, "boş çuvala sığdırış" ifadesi, kişiliğin veya duyguların değersizleştirilmesi veya küçümsenmesi anlamına gelir. Ayrıca, "Kızıyorsun ama hoş mu?" ifadesi, bu durumu kabullenmeye yönelik bir ironi ve acı da barındırıyor.
- Duygusal Yük: Kırılma, alaycı bir tını.
3. Kıta:
-
"Sıradan kalıplara sığmış senin ruhun / Ama / Mutlu eder seni benim sana / Aldırışım"
- Burada, birinin ruhunun "sıradan kalıplara sığması", o kişinin duygusal bağlamda daralmasına, kısıtlanmasına atıfta bulunur. Bu durum, kişinin dışsal bir etki olmadan mutluluğu bulmasının zorluğunu işaret eder. Şair, karşı tarafa aldırış etmeyerek bir anlamda onun ötesine geçmeye çalışır.
- Duygusal Yük: Özgürlük arayışı, kabullenmeme.
-
"Seni tek elimle gökyüzüne kaldırışım"
- Burada, birine karşı duyulan sevgi ve bağlılık vurgulanır. Bu, fedakarlık ve kişiyi yüceltme arzusunun simgesidir.
- Duygusal Yük: Sevgi, yüceltme.
4. Kıta:
- "Söylesene bize ne oldu / Yarımdan az mı bu / Sorumluluk bu benim için artık / Gül olur mu?"
- Burada, ilişkideki gelgitler sorgulanıyor. "Yarımdan az mı bu" ifadesi, ilişkinin tamamlanmamış olduğunu ve eksiklik hissini yansıtır. "Sorumluluk" kelimesi, bir yükümlülük duygusu oluşturur ve "gül olur mu?" sorusu, bu eksikliğin hala bir çiçek açıp açamayacağını sorgular.
- Duygusal Yük: Kayıp, eksiklik, umutsuzluk.
5. Kıta:
-
"Doğrunun yanlışı zalimin sevgisi / İki kere iki dört / Yangınım bitti benim ateşine beni al"
- Burada, doğru ve yanlış arasındaki ince çizgi ve zalim bir sevgiyi ifade eden bir ikilik var. Bu satırda doğruların bile yanlış hale gelebileceği bir dünyada yaşanıyor. Aynı zamanda, yanan birinin yangının sona erdiğini kabul etmesi, duygusal olarak bitişi kabul etmek anlamına gelir.
- Duygusal Yük: Kararsızlık, duygusal tükenmişlik.
-
"Rutinimiz aynı bana saygı ver sevgi al"
- Bu satırda, ilişkinin rutine bindiği ve karşılıklı saygı ile sevgi almak arasındaki denge aranıyor.
- Duygusal Yük: Yalnızlık, düzleşmiş ilişki.
6. Kıta:
-
"İyileştirdi beni samimiyetin / Sana dair her şey senin kokun bile medikal"
- Samimiyetin, iyileştirici bir gücü olduğu vurgulanır. Aynı zamanda, karşı tarafın her detayının ("senin kokun") iyileştirici bir etkisi olduğu anlatılır.
- Duygusal Yük: Şifa, sevgi.
-
"Gönül bağladı iki göz odada / İki göz arıyordum ne ara ağlarım iki satıra"
- Gönül bağının ve iki göz arasındaki bakışların sembolizmi kullanılıyor. Duygusal olarak sıkışmışlık ve yalnızlık temaları da var.
- Duygusal Yük: Bağlılık, yalnızlık.
7. Kıta:
- "Bir amacım yok, yamacında dolanıyorum ara sıra"
- Burada, hayatın amacı kaybolmuş gibi bir his var. "Yamacında dolanmak" ifadesi, bir çeşit belirsizlik ve kararsızlıkla yaşamanın bir simgesidir.
- Duygusal Yük: Anlamsızlık, belirsizlik.
Genel Değerlendirme:
"Dolanırım Yamacında" şarkısı, duygusal karmaşıklığı ve ilişkilerdeki belirsizliği çok iyi yansıtan bir eserdir. Şarkı, aşk, kırıklık, sorgulama, kayıplar, samimiyet ve pişmanlık gibi güçlü duygusal temalarla örülmüş. Lirikal olarak, şarkı, bir insanın içsel çatışmalarını, bir ilişkideki zorlukları ve duyduğu boşlukları anlamaya çalıştığı bir yolculuğu anlatıyor. Bu şarkı, dinleyiciyi duygusal bir derinlik ve içsel sorgulamalara sürüklüyor, aynı zamanda samimi bir şairane yaklaşımla duygusal iyileşme ve kabullenme gibi temaları işliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder